MEMPHIS, TN (FOX 13) — The U.S. Census Bureau’s return to field operations for the 2020 national head count will take place in phases based on a region’s lockdown orders and the availability of protective gear against the new coronavirus, bureau officials told lawmakers late last week.
Census Bureau officials told members of the House Committee on Oversight and Reform last Friday that there would be a phased start to the resumption of field operations on June 1. The spreading virus, and subsequent stay-at-home orders, forced the bureau in mid-March to halt field operations such as hiring and training, reaching out to college students in off-campus housing and dropping off paper questionnaires to households without traditional addresses.
The bulk of the field operations in which hundreds of thousands of census takers knock on the doors of homes where people haven’t yet answered the questionnaire isn’t starting until August, after the pandemic forced a delay from a May start.
Español:
MEMPHIS, TN (LPL/FOX 13) — El regreso de la Oficina del Censo de los EE. UU. a sus operaciones de campo para el recuento nacional 2020 tendrá lugar en fases basadas en las órdenes de cierre de la región y la disponibilidad de equipo de protección contra el nuevo coronavirus, dijeron funcionarios de la oficina a los legisladores la semana pasada.
Los funcionarios de la Oficina del Censo dijeron a los miembros del Comité de Supervisión y Reforma de la Cámara que habría un inicio gradual de la reanudación de las operaciones de campo el 1 de junio. El virus en expansión y las órdenes subsiguientes de quedarse en casa obligaron a la oficina a mediados del mes pasado para detener las operaciones de campo, como la contratación y la capacitación, llegar a estudiantes universitarios en viviendas fuera del campus y entregar cuestionarios en papel a hogares sin direcciones tradicionales.
La mayor parte de las operaciones de campo en las que cientos de miles de encuestadores llaman a las puertas de las casas donde la gente aún no ha respondido el cuestionario no comenzará hasta agosto, después de que la pandemia forzó un retraso a su supuesto comienzo de mayo.