Crime & JusticeMid-SouthNews

Man Arrested After Stealing $3,600 Lawnmower, Trying To Sell it on Facebook

Hombre arrestado por robar una cortadora de césped e intentar venderla en Facebook

COVINGTON, TN (FOX 13 News) — A 47-year-old man was arrested Wednesday after he stole a $3,600 lawnmower from a Tractor Supply Co. and tried to sell it on Facebook, according to Covington Police Department.

Police said that Bryon Stevens was taken into custody after detectives found the lawnmower at a home in Brownville.

It all started about 3:30 p.m. Monday, when a man called the home improvement retail chain in Covington and said his manager from the “Haywood Tractor Supply Store” was sending him to pick up a lawnmower there, police said.

Police said that the theft was of a Cub Cadet GT1 54-inch Zero Turn lawnmower.

When the man arrived at the Tractor Supply store in Covington, employees did not check his identification and he left with the lawnmower in a truck pulling a trailer, police said.

Police said that staff contacted the Haywood store and the manager there said that he had not requested a lawnmower transfer.

Before he left with the lawnmower, the man used a debit card to purchase other items at the store, information detectives used to start tracking him, police said.

On Wednesday, detectives received a tip that a similar lawnmower was for sale on Facebook, police said. They set up a meeting with the seller in Nutbush but it never happened.

Police said that they later learned about a possible location of the man wanted in the lawnmower theft.

When detectives arrived at a home on Tibbs Road in Brownsville, they found a truck, trailer and lawnmower covered by a tarp in the driveway, police said.

Stevens was arrested and he admitted to stealing the lawnmower, police said.

He was booked into the Tipton County jail and charged with criminal impersonation and theft of property over $1,000, police said.

He is scheduled to appear in court Jan. 6.

 

Español:

COVINGTON, TN (LPL/FOX 13 News) — Un hombre de 47 años fue arrestado el miércoles después de que robó una cortadora de césped de $3.600 de Tractor Supply Co. e intentó venderla en Facebook, según el Departamento de Policía de Covington.

La policía dijo que Bryon Stevens fue detenido después de que los detectives encontraron la cortadora de césped en una casa en Brownville.

Todo comenzó alrededor de las 3:30 p.m. del lunes, cuando un hombre llamó a la tienda para el hogar en Covington y dijo que su gerente de la “Tienda de suministros para tractores Haywood” lo estaba enviando a recoger una cortadora de césped allí, dijo la policía.

La policía dijo que el robo fue de una cortadora de césped de giro cero Cub Cadet GT1 de 54 pulgadas.

Cuando el hombre llegó a la tienda Tractor Supply en Covington, los empleados no verificaron su identificación y se fue con la cortadora de césped, dijo la policía.

La policía dijo que el personal se comunicó con la tienda Haywood y el gerente dijo que no había solicitado una transferencia de cortadora de césped.

Antes de irse con la cortadora de césped, el hombre usó una tarjeta de débito para comprar otros artículos en la tienda, información que los detectives usaron para comenzar a rastrearlo, dijo la policía.

El miércoles, los detectives recibieron un aviso de que una cortadora de césped similar estaba a la venta en Facebook, dijo la policía. Organizaron una reunión con el vendedor en Nutbush pero nunca sucedió.

La policía dijo que más tarde se enteraron de la posible ubicación del hombre buscado por el robo de la cortadora de césped.

Cuando los detectives llegaron a una casa en Tibbs Road en Brownsville, encontraron una camioneta, un remolque y una cortadora de césped cubiertos por una lona en el camino de entrada, dijo la policía.

Stevens fue arrestado y admitió haber robado la cortadora de césped, dijo la policía.

Fue ingresado en la cárcel del condado de Tipton y acusado de suplantación de identidad criminal y robo de propiedad por más de $ 1.000, dijo la policía.

Está programado para comparecer ante el tribunal el 6 de enero.

 

Photo: FOX 13 News

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button