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Memphis Studios: Un recorrido visual de estudios de los mejores artistas

Making space: New Book is a Visual Tour of the Workspaces of Memphis’ Top Artists

MEMPHIS, TN (LPL/High Ground) — Tal vez porque él mismo es “entrometido”, quizás porque pasó muchos años trabajando en un campo fuera de su verdadera pasión por el arte, el abogado Cecil Humphreys, abogado convertido en artista, tiene una fascinación para los estudios de artistas, para los tipos de espacios que eligen para habitar y las formas en que organizan estos espacios para facilitar sus creaciones.

“Cada vez que miro un libro sobre artistas, si hay fotos de su estudio allí, siempre he estado fascinado y solo he estudiado las imágenes”, dijo Humphreys. “Las cosas que puedes aprender al mirar sus estudios. Puedes aprender sobre sus técnicas, sobre cómo practican su oficio “.

Ahora Humphreys ha centrado su interés en la publicación del libro Memphis Studios: A Visual Tour. Con fotografías del famoso fotógrafo local Murray Riss y entrevistas realizadas por Humphreys, el libro de mesa captura con asombroso detalle las áreas de trabajo y los hábitos de 29 de los mejores artistas visuales de la región.

Los artistas que figuran en el libro son: Dale y Brin Baucum, Tootsie Bell, Yvonne Bobo, Jim Buchman, Nancy Chearis, Maysey Craddock, Tim Crowder, Carol DeForest, Wayne Edge, Beth Edwards, Brantley Elzey, Catherine Erb, Joyce Gingold, Pinkney Herbert George Hunt, Andrea y Larry Lugar, John McIntire, Annabelle Meachum, Lester Merriweather, Carl E. Moore, Greely Myatt, Veda Reed, Jeanne Seagle, Dolph Smith, Carroll Todd, Tad Lauritzen Wright y Humphreys.

El libro fue lanzado en noviembre justo a tiempo para las festividades.

“Fue uno de los libros locales más populares de la temporada navideña”, dijo Eddie Burton, gerente general de la librería Novel, donde estima que han vendido más de 150 copias. “Nuestros clientes venían y lo pedían por su nombre”.

El propio estudio de Humphreys está escondido discretamente, casi oculto, en un tramo de Highland Avenue en el distrito de la Universidad, entre la tienda Goodwill y Discount Muffler and Brake. Originalmente construido como una casa de hielo, el edificio comercial tipo garaje era el hogar de la AAA Safe & Lock Company cuando Humphreys lo compró hace casi 13 años.

Humphreys creció en el distrito universitario. Es hijo del difunto presidente de la Universidad de Memphis, Cecil C. Humphreys, Sr., homónimo, entre otras cosas, de la escuela de derecho de la que se graduó el joven Humphreys. La familia vivía en la antigua casa del presidente de la escuela, en la esquina de las avenidas Patterson y Walker, y cuando era niño, Humphreys caminaba regularmente hacia el “Highland Strip” para comprar libros de historietas en la farmacia. Incluso como adulto, Humphreys no vive lejos del distrito donde su familia ha tenido bienes raíces desde los años 60.

Durante una década, Humphreys trabajó para transformar el antiguo espacio AAA en un estudio. Cuando se retiró hace tres años de la firma Glankler Brown de Memphis, después de más de tres décadas de ejercer la abogacía, se convirtió en su nueva oficina de tiempo completo. Ahora mantiene horarios regulares para diseñar, fundir, soldar y enviar los distintivos tazones de bronce decorativos y accesorios que lo han convertido en uno de los artistas más respetados de Memphis. Con un pequeño patio y mucho espacio de almacenamiento para trabajos como los maceteros gigantes que pronto salpicaran la intersección de Highland y Walker como parte del proyecto de mejoras de la calle financiado por el TIF de la University Neighborhoods Development Corporation, es un gran espacio en el que el artista trabaja, solo salvo por una rata esquiva que decidió residir en el lugar recientemente.

“Nunca me puedo imaginar irme de aquí”, dijo Humphreys, quien ha surgido en los últimos años como una fuerza impulsora detrás de la UNDC, donde actualmente se encuentra en la junta. “Probablemente se llene, pero por ahora tengo más espacio del que necesito”.

A un lado de su estudio, en una gran sala reservada para la soldadura, se encuentra la última paleta de copias de Memphis Studios. El camino del libro hacia la fructificación fue largo. Durante años, solo existió en la cabeza de Humphreys, pero a medida que veía morir a más y más artistas del Medio Sur, se comprometió más a documentar las vidas creativas de los que se quedaron.

“Hay muchos artistas que han muerto en los últimos 10, 15 años, que sería bueno regresar y ver cómo funcionaban y cómo eran sus estudios”, dijo Humphreys. “Pensé que era importante capturar imágenes para muchos de los artistas más antiguos de la ciudad que podrían no estar dentro de 10 años a partir de ahora”.

Humphreys contactó con el destacado fotógrafo de Memphis, Murray Riss, quien inmediatamente vio el valor en el proyecto y se apuntó.

 

 

 

English:

MEMPHIS, TN (High Ground) — Perhaps because he is self-admittedly “nosey,” perhaps because he spent so many years working in a field outside of his true passion for art, attorney-turned-artist Cecil Humphreys has a fascination for artists’ studios, for the types of spaces they choose to inhabit and the ways they organize these spaces to facilitate their creations.

“Whenever I’m looking at a book about artists, if there are pictures of their studio in there I’ve always been fascinated and just studied the pictures,” Humphreys said. “The things you can learn from looking at their studios. You can learn about their techniques, about how they practice their craft.”

Now Humphreys has given his interest a focus with the publication of Memphis Studios: A Visual Tour. With photographs by esteemed local photographer Murray Riss and interviews by Humphreys, the coffee table book captures in stunning detail the workspaces and habits of 29 of the region’s top visual artists.

Artists featured in the book are: Dale and Brin Baucum, Tootsie Bell, Yvonne Bobo, Jim Buchman, Nancy Chearis, Maysey Craddock, Tim Crowder, Carol DeForest, Wayne Edge, Beth Edwards, Brantley Elzey, Catherine Erb, Joyce Gingold, Pinkney Herbert, George Hunt, Andrea and Larry Lugar, John McIntire, Annabelle Meachum, Lester Merriweather, Carl E. Moore, Greely Myatt, Veda Reed, Jeanne Seagle, Dolph Smith, Carroll Todd, Tad Lauritzen Wright, and Humphreys.

The book was released in November just in time for the holidays.

“It was one of the most popular local books of the holiday season,” said Eddie Burton, general manager of the bookstore Novel, where he estimates they have sold more than 150 copies. “Our customers would come in and ask for it by name.”

Humphreys’ own studio is tucked away discretely — almost hidden — along a busy stretch of Highland Avenue in the University District, between the Goodwill store and Discount Muffler and Brake. Originally built as an icehouse, the garage-like commercial building was home to the AAA Safe & Lock Company when Humphreys bought it nearly 13 years ago.

Humphreys grew up in the University District. He is the son of the late University of Memphis president Cecil C. Humphreys, Sr., namesake, among other things, of the law school from which the younger Humphreys graduated. The family lived in the school’s old president’s house at the corner of Patterson and Walker avenues and as a child young Humphreys would regularly hike down to the Highland Strip to buy comic books at the drug store. Even as an adult Humphreys doesn’t live far from the district where his family has had real estate since the ’60s.

For a decade, Humphreys worked to transform the old AAA space into a studio. When he retired three years ago from Memphis firm Glankler Brown after more than three decades of practicing law, it became his new full-time office. Now he keeps regular hours designing, casting, welding, and shipping the distinctive decorative bronze bowls and fixtures that have made him one of Memphis’ most respected artists. With a small courtyard and plenty of storage for works like the giant planters that will soon dot the intersection of Highland and Walker as part of the University Neighborhoods Development Corporation’s TIF-funded street improvements project, it is a large, rambling space where the artist labors alone save for an elusive rat that recently invaded.

“I can’t ever imagine leaving here,” said Humphreys, who has emerged in recent years as a driving force behind the UNDC, where he currently sits on the board. “It will probably eventually get filled up, but for now I have more room than I need.”

To one side of his studio in a large room reserved for welding sits the last pallet of copies of Memphis Studios. The book’s path to fruition was a long one. For years it existed only in Humphreys’ head, but as he saw more and more Mid-South artists die, he became more committed to documenting the creative lives of the ones who remained.

“There are a lot of artists who have died in the past 10, 15 years that it would be nice to go back and look at how they worked and what their studios were like,” said Humphreys. “I thought it was important to capture images for a lot of older artists in the city who might not be around 10 years from now.”

Humphreys contacted noted Memphis photographer Murray Riss, who immediately saw the value in the project and signed on.

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